1931. gadā, pirms VII Dziesmu svētkiem, tika izveidota kārtējā Apģērbu jeb, kā toreiz teica, Tērpu komisija. Tās sastāvā bija: Rihards Zariņš, Arvīds Dzērvītis, Mērija Grīnberga (sen.), Matīss Siliņš, Marta Eše, Atis Ķeniņš un J. Kuplis.
(att. VII Latvju vispārējie dziesmu svētki) Jaunais komisijas sastāvs noteica to, ka par pareiziem tautiskajiem tērpiem tika atzīti tikai muzejos vai privātkolekcijās esošo etnogrāfisko tērpu atdarinājumi. 1931. gadā Dziesmu svētku biedrība publicēja arī ieteikumus tautastērpu valkātājiem: R. Zariņa vadībā A. Dzērvītis izveidoja ilustrētu burtnīcu sēriju ar vienotu nosaukumu “Latviešu tautas uzvalki” (Dzērvītis, 1931, I–XII). Ieteikumi pirmo reizi to līdzšinējā vēsturē bija veidoti kā praktiski tērpa darināšanas apraksti, kuri bagātīgi ilustrēti ar melnbaltiem un krāsu fotoattēliem un zīmējumiem.
Līdzīgi kā iepriekš, arī šoreiz galvenā uzmanība tika veltīta sieviešu tērpiem. No 12 burtnīcām tikai trijās bija sniegti padomi vīriešu tērpu darināšanai. Kategoriskie izteikumi par atsevišķām tērpa daļām, to valkāšanas veidu vai tēlu kopumā atspoguļoja autoritatīvā domāšanas stila nostiprināšanos attieksmē pret tautisko tērpu:
“ne krāsā, ne rakstā, ne valkāšanas veidā neko nedrīkst mainīt.” (Dzērvītis, 1931, I, 2) Vērojama arī asa vēršanās pret to tautiskā tērpa izskatu, kāds bija ieteikts tikai vēl pirms pieciem gadiem (1926) publicētajos A. Cīruļa zīmētajos paraugos un kurš ātri bija ticis pieņemts diezgan plašā latviešu sabiedrības daļā.
Izdevumā “Latviešu tautas uzvalki” pirmo reizi bija mēģināts apvienot tērpu dažādību atsevišķos novados. To noteikšanā neiztika bez kļūdām, uz kurām “Jaunākajās Ziņās” recenzijā par jauno izdevumu norādīja Ādolfs Karnups.
(Jaunākās Ziņas. 1931. Nr. 113.) Vēsturiskās neprecizitātes tomēr nekavēja “tautas uzvalkos” “iemiesot” ideju par tērpu kā nepārveidotas, “īstas” vēsturiskās patiesības paudēju. Mēģinājumi rekonstruēt seno, tradicionālo latviešu zemnieku goda tērpu nomainīja līdz tam pastāvējušos centienus radīt modernu tautisko tērpu.
Īpaši to neakcentējot, arī pēc 1931. gada ieteikumiem gatavotajos tērpos ieviesa nelielu vēsturiskā materiāla pārveidi. Tās mērķis bija saglabāt tautiskā tērpa atbilstību sava laika izpratnei par skaisto. Vēsturiskā materiāla korekcija izpaudās galvenokārt apģērba proporciju un valkāšanas veida pielāgošanā attiecīgā laika modes prasībām.